Завдання методичної роботи

всебічне інформування педагогів про сучасні наукові педагогічні досягнення;

  • створення належних умов з метою сприяння підвищенню професійної майстерності педагогів через розвиток у них творчого потенціалу;
  • формування бажання працювати по-новому;
  • оволодіння змістом та методикою інноваційних педагогічнихтехнологій;
  • трансформація наукових ідей у педагогічну практику;
  • освоєння технологій розробки та застосування педагогічних інновацій;
  • моніторинг готовності педагога до використання інновацій;
  • вивчення, узагальнення, поширення перспективного педагогічного досвіду, методична інструментовка матеріалів виставок педагогічних ідей і знахідок;
  • сприяння соціалізації педагогів і учнів в умовах інформаційного суспільства;
  • формування індивідуального стилю діяльності педагогів .

Інформаційно-методичне забезпечення діяльності в позашкільному закладі.

Важливим фактором підвищення кваліфікації педагогів від рівня якої залежить удосконалення навчально-виховного процесу в закладі є методична робота. Саме вона забезпечує безперервний, системний характер науково-методичної роботи, безпосередньо пов’язаної з проблемами, над якими працюють педагоги, ходом і результатами якого є навчально-виховний процес. Дає можливість організаторам глибоко, впродовж певного часу вивчати діяльність їхньої роботи та паростки перспективного педагогічного досвіду.

Відповідно до Закону України "Про позашкільну освіту” на виконання річного плану та структури методичної роботи закладу, на основі проведеного анкетування та аналізу діагностичних карток педагогів та з метою продовження науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, запровадження сучасних інноваційних технологій, з метою підвищення професійної майстерності педагогів, здійснення ґрунтовного аналізу діяльності педагогічного колективу, визначальною науково-методичною проблемою над якою працюють педагоги закладу є "Створення умов для розвитку та самореалізації в умовах використання нових педагогічних технологій ”.

У рамках роботи над науково-методичною проблемою в закладі організована діяльність таких форм роботи:

Науково-методична рада.

Вивчення результатів діагностики.

Науково-методична підготовка педагогічних працівників закладу:

  • адресний семінар;
  • робота з методичної проблеми;
  • методичні об’єднання.

Наукове забезпечення через засоби педагогічної інформації:

  • методичні рекомендації;
  • експрес-інформації "Нові методичні видання”;
  • інструктивно-методичні наради.

Психологічна освіта педагогів:

  • психолого-педагогічні семінари;
  • тренінгові заняття;
  • індивідуальні консультації.

Науково-дослідницька робота:

  • науково-досдіницька робота педагогів;
  • участь вихованців у МАН.

Робота з молодими педагогами:

  • наставництво;
  • Індивідуальні консультації;
  • "майстер-клас” (для молодих педагогів);

Основні творчі заходи:

  • Творча група;
  • "Методичний дайджест”(захист-презентація творчих проектів гурткової роботи);
  • конкурс педмайстерності «Кращий гурток року», «Краще порт фоліо педагога», «Краще заняття року»;
  • "Майстер-клас”.

Пріоритетними напрямами науково-методичної роботи в закладі є:

  • запровадження сучасних особистісно-орієнтованих форм і методів організації педагогічного процесу, комп’ютерно-орієнтованих технологій;
  • системний аналіз змісту, форм і методів навчально-виховного процесу;
  • впровадження наукових ідей у педагогічну практику;
  • науково-методичне забезпечення розвитку гурткової роботи;
  • розробка сучасних навчальних програм, посібників;
  • сприяння створенню оптимальних умов для інтелектуального розвитку кожної дитини як особистості, виявлення і розвиток її здібностей з урахуванням її вікових особливостей;
  • вивчення та узагальнення педагогічного досвіду керівників гуртків, студій закладу;
  • сприяння соціалізації педагогів та учнів в умовах інформаційного суспільства.

При цьому значна увага приділяється різним формам роботи:

  • індивідуальним,
  • груповим,
  • колективним.

Організована діяльність основних заходів науково-методичної роботи в закладі:

1. засідання науково-методичної ради;

2. інструктивно-методичні наради;

3. адресний семінар з питання ”Організація роботи керівника гуртка з розвитку та підтримки творчого потенціалу гуртківця";

4. індивідуальні та групові консультації;

5. наставництво;

6. круглий стіл "Професійний портрет педагога”;

7. методоб’єднання в закладі;

8. організація роботи з молодими педагогами.

Значна увага в закладі приділяється участі педагогів в основних творчих заходах:

  • захист-презентація власних "Кейсів”;
  • тиждень педагогічної майстерності;
  • виставка-презентація педагогічних посібників;
  • заочний конкурс творчих занять гуртків, студій в закладі;
  • відкриті заняття гуртків, студій в закладі;
  • участь у Всеукраїнському конкурсі серед педагогів позашкільних навчальних закладів України на кращі освітні проекти, програми, посібники з проблем духовного виховання підростаючого покоління;
  • творчі портрети гуртків, студій закладу;
  • участь у педагогічних фахових конкурсах;
  • висвітлення матеріалів з досвіду роботи в засобах масової інформації.

В методкабінеті закладу створено інформаційний банк даних:

1. Обдарована дитина(який містить інформацію про обдарованих дітей, відомості про переможців міських, обласних та Всеукраїнських оглядів, конкурсів);

2. Банк діяльності навчально-виховного процесу в позашкільному закладі(в якому знаходяться матеріали на електронних носіях проведення: відкритих занять, творчих портретів гуртків та творчих звітів закладу, творчих звітів педагогів над методичною темою);

3. Методичні рекомендації з питань діагностики закладу(методичні розробки, пам’ятки з питань навчально-виховного процесу в закладі);

4. Банк шляхів оновлення сучасного гурткового заняття( методика проведення гурткових занять в позашкільному закладі на сучасному рівні);

5. Проектна діяльність гурткової роботи в позашкільному закладі.

6. Сучасне гурткове заняття "Яким йому бути?”

В методкабінеті ЦДЮТ оформлені матеріали:

  • "Самоосвіта-найважливіша умова підвищення рівня фахової майстерності”;
  • "На допомогу молодому педагогу”;
  • "З досвіду роботи позашкільних закладів”.

Розміщені наглядно-інформаційні куточки:

  • Матеріали атестації; - Втілюємо проектну діяльність;
  • Структура методичної роботи в закладі;
  • Вивчаємо досвід колеги;
  • На допомогу керівникам гуртків, студій позашкільного закладу.

В наявності нормативно-правова база, навчальні програми відповідно до напрямків роботи гуртків, студій. Ведеться вся необхідна ділова документація.

Характерною ознакою моєї методичної діяльності є постійний пошук шляхів та засобів удосконалення структури і змісту навчально-методичного забезпечення виховного процесу в навчальних закладах міста, створення динамічної системи методичної роботи.

Основними завдання методичної роботи є:

  • спрямувати зміст форм методичної роботи на виконання Закону України „Про освіту”, Національної доктрини розвитку освіти України, Закону України „Про позашкільну освіту”; Закону України «Про молодіжні та дитячі громадські організації»;
  • забезпечити реалізацію особистісно зорієнтованих технологій, інтерактивних технологій навчання й виховання в усіх елементах структури педагогічного процесу.
Кiлькiсть переглядiв: 4304

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.